Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Turistické oblasti v kraji obdrží 10 milionů, dvakrát víc než vloni

Mgr. Filip Trdla

tiskový mluvčí kraje a krajského úřadu

  • 25. 01. 2023 10:18
  • Cestovní ruch

Sdílet článek

Kampaně pro zvýšení návštěvnosti, spolupráce v rámci projektu Křišťálové údolí, fotografování oblíbených turistických cílů, správa sociálních sítí a propagace Libereckého kraje. Tyto a další aktivity související s cestovním ruchem podpoří dotace ve výši deseti milionů korun určená turistickým oblastem regionu. Její poskytnutí schválili na svém včerejším jednání krajští radní.

„Účelové dotace z rozpočtu Libereckého kraje obdrží organizace destinačního managementu pro Jizerské hory, Krkonoše, Máchův kraj, Český ráj a Lužické hory. Jsem ráda, že celkovou částku se nám podařilo oproti minulému roku o sto procent navýšit, takže každá turistická oblast získá ne jeden jako loni, ale dva miliony korun. Aby však dotaci získaly, musí splnit patřičné podmínky,“ uvedla Květa Vinklátová, náměstkyně hejtmana pro resort kultury, památkové péče a cestovního ruchu.

Přesně stanoveny jsou například mzdové náklady – v každé organizaci musí pracovat dva zaměstnanci na celý úvazek; u jednoho se připouští i úvazek poloviční. Je nutné také prokázat statistické údaje o dané turistické oblasti. „Jsou to informace o tom, kolik turistů v ní přenocovalo, jaká byla průměrná délka jejich pobytu a údaje o návštěvnosti jednotlivých turistických cílů a informačních center,“ vysvětlila Vinklátová.

Stejně tak musí každá turistická oblast prokázat, nakolik je aktivní a jak se věnuje marketingu. „Zohledňují se vytváření, naplňování a vyhodnocování akčních a marketingových plánů, vzdělávání, účast na veletrzích a prezentačních akcích, interakce na sociálních sítích a webových portálech, vytváření produktů cestovního ruchu či aktivní spolupráce na celokrajských propagačních kampaních,“ dodala Vinklátová.

Liberecký kraj za poslední léta významně zvýšil podporu turistických regionů. „Jako jeden z mála krajů nejdeme cestou zřízení krajské destinační společnosti, která by pro nás znamenala mnohem vyšší náklady. Turistické regiony vzájemně spolupracují a svojí vlastní činností přinesly našemu kraji za rok 2022 přibližně 25 milionů korun. Jejich zástupci svou oblast dokonale znají, a jsou tak schopni poskytnout návštěvníkům odpovídající servis,“ uzavřela Květa Vinklátová.

Youtube video

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky